Odbiorcy:
Właściciele e-sklepów, E-Commerce Managerowie
Efekty:
Uczestnik szkolenia pozna polski rynek e-commerce i profil konsumenta w sieci. Nauczy się najlepszych praktyk w obszarze wdrożenia i optymalizacji witryny sklepowej. Dowie się, jakie narzędzia marketingowe wspierają konwersje na sprzedaż, i jak zaplanować działania reklamowe dla swojego sklepu. Przyswoi szereg praktycznych narzędzi wspomagających e-handel. Zapozna się również z aspektami prawnymi handlu w internecie.
Plan szkolenia:
Polski rynek e-commerce
Geneza zakupów w sieci
Inspiracje i zachowania nabywców
Podmioty na rynku e-commerce
Podróż Klienta (Customer journey)
AIDA
ROPO, Showrooming
ZMOT
Mikromomenty
Trendy i zjawiska w e-commerce
mCommerce
Platformy shoppingowe
Dropshipping
Budowa witryny sklepowej a zadowolenie Klienta (UX)
Makiety
Budowa witryny sklepowej
Ewaluacja
UX
Heurystyki Nielsena
Click-tracking
Audyt UX e-sklepu
Porzucony koszyk
Przyczyny porzucenia koszyka
Optymalizacja witryny sklepowej (SEO)
Kod witryny
Zawartość witryny
Inbound marketing /link building
Domena
Roboty
Black Hat
Słowa kluczowe
Marketing treści (Content Marketing - CM)
Strategia CM w lejku zakupowym
Formy treści
Dystrybucja
Reklama natywna
Jak pisać? Copywriting
Content recycling
Koncepcje komunikacji
Online vs offline
Omnichannel
Inbound vs outbound marketing
Planowanie kampanii reklamowej
Etapy planowania kampanii
Definiowanie celów
Narzędzia i działania komunikacji internetowej
Reklama w wyszukiwarce (SEA)
Działanie wyszukiwarki
Google Ads
Smart Bidding
Copy w reklamie PPC
Śledzenie skuteczności – UTM
Google Merchant Center
Inne kanały komunikacji
Marketing szeptany (buzz marketing)
Reklama w mediach społecznościowych (Social Media Advertising)
Marketing afiliacyjny
Reklama geotargetowana
Google Moja Firma
Google Maps
Marketing zbliżeniowy (Proximity marketing)
E-mail marketing
Monitoring i mierzenie efektywności kampanii
Wskaźniki sukcesu, KPI
Konwersje
Śledzenie skuteczności, UTM-y
Zwrot z reklamy (ROAS)
Mierniki sukcesu w e-commerce
Zwrot z inwestycji (ROI)
Wartość zamówienia (AOV)
Długookresowa wartość Konsumenta (LTV)
Satysfakcja Konsumenta (NPS)
Inne parametry efektywności
Google Analytics
Karty z brandami
Szkolenie rozpoczniesz od zapoznania się z polskim e-konsumentem. Poznasz jego kluczowe aktywności w sieci, inspiracje i zachowania zakupowe: co i dlaczego kupujemy on-line? Przyswoisz modele zakupowe: ROPO, Showrooming, ZMOT. Przejdziesz ścieżkę zakupową Klienta (customer journey). Dokonasz przeglądu polskiego rynku e-commerce – jego wielkość, dynamikę i kierunki wzrostu, najważniejszych graczy rynkowych, trendy i zjawiska kształtujące przyszłość zakupów w sieci, np. sztuczna inteligencja, wyszukiwanie głosowe, automatyzacja, smartfonizacja.
Wzbogacisz swoją wiedzę w zakresie strategii cenowej. Usystematyzujesz metody ustalania cen, ze szczególnym uwzględnieniem dynamicznego ustalania ceny. Poznasz narzędzia do monitoringu cen.
Zajmiesz się planowaniem e-handlu, od badania rynku i użytkowników aż do wdrożenia witryny sklepowej. Dużą część szkolenia poświęcisz budowie witryny, zgodnie z najlepszymi praktykami UX (User Experience), a następnie jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Dowiesz się, co mówią heurystyki Nielsena, jak realizować jest upsell, cross-sell (silniki rekomendacyjne). Poznasz powody porzuceń koszyka i techniki ratowania uciekającego Klienta.
Nawet najlepsza witryna nie sprzeda bez komunikacji rynkowej. Usłyszysz o strategii wielokanałowej. Dokonasz przeglądu narzędzi marketingowych, np. marketing wpływu (influence marketing), marketing treści (content marketing), marketing przychodzący (inbound marketing), marketing afiliacyjny, marketing zbliżeniowy (proximity marketing). Dokładnie poznasz e-mail marketing, w tym budowę bazy adresowej, konstruowanie skutecznego e-maila, realizację e-mailingu, segmentację, automatyzację, monitoring.
Nauczysz się dobrze definiować cele sprzedażowe. Stworzysz plan reklamowy i media-mix dla e-sklepu. Nauczysz się planować kampanie pod kątem maksymalizacji konwersji w e-sklepie. Zmierzysz się z mierzeniem efektywności kampanii. Dowiesz się, co i jak mierzyć, obliczysz zwrot na inwestycji (ROI), zwrot z reklamy (ROAS), długookresową wartość Klienta (LTV).
Zapoznasz się z szeregiem narzędzi wspomagających planowanie i mierzenie działalności (Google Analytics, Google Trends, Google Search Console, Google Ads, Google Keyword Planner, Google Merchant Center, Google Moja Firma, click-tracking).
Na koniec szkolenia zapoznasz się z aspektami prawnymi handlu w internecie. Dowiesz się, jakie są najważniejsze przepisy prawne wpływające na działalność e-sklepu, nakazy, zakazy i ograniczenia. Usłyszysz o nieuczciwych praktykach, nieuczciwej konkurencji, uwarunkowaniach przesyłania informacji handlowej, obwarowaniach prawnych reklamy produktów wrażliwych czy reklamy w mediach społecznościowych.
STACJONARNE
Pełny zakres merytoryczny
Ćwiczenia wewnętrzne
Najlepsze praktyki (case studies)
Test wewnętrzny wiedzy (40 pytań)
Praca domowa
Cena 1.500 zł /os. + VAT
STACJONARNE
Ograniczony zakres merytoryczny
Ćwiczenia wewnętrzne
Cena 1.000 zł /os. + VAT
ZDALNE (ONLINE)
Ograniczony zakres merytoryczny
Cena 800 zł /os. + VAT
Angelika Kowal, Ceetrus Polska
"Szkolenie z e-commerce przeszło moje oczekiwania. W ciągu tych 2 dni szkolenia online zdobyłam dużo cennej wiedzy przekazanej w bardzo profesjonalny sposób. Ciekawe przykłady i case'y z obecnego wyglądu online i ecommerce. Szczerze polecam i mam nadzieję, że jeszcze uda mi się uczestniczyć w szkoleniach z innego tematu."
ZGŁOŚ SIĘ TERAZ!
Wypełnij formularz kontaktowy poniżej.
Odbiorcą i administratorem Twoich danych osobowych (adresu e-mail) będzie Leszek A. Nowak (leszek.a.nowak@gmail.com). Twój adres e-mail zostanie wykorzystany tylko i wyłącznie na potrzeby potwierdzenia rezerwacji i udziału w szkoleniu. Poprzez kliknięcie przycisku "Wyślij" zgadzasz się na to.
Zapraszam do kontaktu. Odpowiem najpóźniej w ciągu 24 godzin!
tel. 606 746 265
Warszawa